Monday, September 4, 2023

A Lesson to Learnt

السلام عليكم

Alhamdulillah, Allah masih memberi nikmat bernafas.
Cuma kesihatan aku agak terganggu sejak akhir-akhir ni. Aku batuk tak berhenti. Harini dah mula mengajar dan kesihatan aku agak membataskan aku daripada bercakap dengan lantang semasa mengajar.

Hari ini, aku belajar untuk menjadi seorang yang lebih kuat dan tak perlu bergantung dengan sesiapa. Hari ni, aku belaja bahawa aku perlu menghargai insan yang menyayangi aku, iaitu keluarga aku. Aku belajar bahawa sesiapa saja yang datang dalam hidup aku, boleh pergi begitu sahaja dengan kuasa Allah.



Sebagai manusia, kita memang tak sempurna dan takkan pernah jadi sempurna. Itu sifatnya. Aku terluka kerana aku meletakkan harapan kepada makhluk yang lemah. Barangkali melebihi pengharapan aku kepada Allah. Astaghfirullah. Tak sepatutnya begitu. Aku tahu.

To whoever came to my life, I just wanna thank you for everything you had done. 

..TBC

No comments:

Post a Comment