Friday, June 1, 2018

Nota Ramadhan 1439h

السلام عليكم

Alhamdulillah. Kini aku sudah memasuki fasa Ramadhan 1439 Hijri. Terlalu banyak perkara yang telah berlaku sepanjang tempoh aku tidak menulis di blog ini. Jika nak ditulis satu per satu, tak habis cerita di sini.

Segala puji aku panjangkan ke hadrat Allah Subhanahu wa ta'ala kerana dalam tak sedar, banyak impian aku Allah dah makbulkan. Namun kadangkala kemanisan tersebut terselit dalam sebuah kepahitan yang dirasai.

Sekarang aku sudah merasai kemanisan mendidik anak-anak di at Toyyibah. Seronok. Kadangkala ibarat terapi, walaupun aku selalu berleter. Dahulu, aku niat untuk habiskan kelas ILHAM. Sudah dua kali temuduga SPP. Namun, belum ada rezeki aku. Namun, terselit pada kejadian itu sebenarnya Allah nak hadiahkan sesuatu yang lebih besar.

Antaranya aku berkesempatan untuk berkhidmat kepada mak ayah, bergerak untuk jemaah di kawasan, sambung belajar DTI di ILHAM, terlibat dengan GE14 dan macam-macam lagi. Subhanallah.

Berbaki dua minggu sahaja lagi untuk merebut ganjaran dalam bulan Ramadhan. Sedar tidak sedar, tahun ini sudah memasuki pertengahannya. Entahkan sempat, entahkan tidak untuk bertemu semula dengannya pada tahun hadapan.

Tamat sahaja PRU14, aku tersedar bahawa ia bukan petanda bahawa kerja-kerja aku sudah tamat. Bahkan, perlu bekerja dengan lebih keras lagi. Kini, aku perlu ambik peluang untuk menggerakkan semula Ameerah di kawasan aku. Sementara Allah bagi kesempatan belum terikat dengan mana-mana badan kerajaan dan belum berpindah tempat.

Semoga esok lebih baik daripada hari ini. Taqabbalallahu minna wa minkum.

16 Ramadhan 1439h



No comments:

Post a Comment