Saturday, October 26, 2013

Berkejaran

السلام عليكم


السلام عليكم

dalam hidup, terlalu banyak yang dikejar. 
hairan, bahkan perkara yang dikejar itu seikit pun tidak bisa dibawa bersama ketika mati.
aku juga tidak dapat lari daripada situasi ini.

aku punya 24 jam untuk sehari, namun kadangkala terasa seperti 24 jam itu tidak mencukupi untuk aku.

aku masih lagi menuntut ilmu ; ataupun lebih senang lagi penuntut ilmu sepenuh masa. bukannya seorag pemimpin negara ataupun insan berkerjaya lain.

entah apa yang mebuat aku terkial-kial berkejaran ke sana ke mari. 

patutlah Allah selalu sahaja bersumpah dengan nama 'masa' dalam firman-Nya.

sungguh, penat mengejar dunia. sampai satu ketika akan terasa lelahnya. padahal kadangkala aku sendiri tidak pasti dengan apa yang aku cuba kejar itu.

No comments:

Post a Comment